Chatbot kotisivut

Chatbot – kotisivut myymään 24/7

Kotisivut voidaan varustaa Chatbot robotilla, jonka tehtävä on toimia myyjänä ja virtuaalisena avustajana yrityksen kotisivuilla 24/7. Chatbot voi esitellä yrityksen tuotteita monipuolisesti antamalla mieltymyksiin perustuvia suositteluita sivulla vierailijoille asiakkaan valintojen perusteella.

Mikä on Chatbot?

Chatbot, tuttavallisemmin myös pelkkä bot (tai suomeksi botti), on ennalta sopivilla algoritmeilla varusteltu tietokoneohjelma, joka mahdollistaa asiakkaiden tarpeisiin liittyvän keskustelun ja toiminnan ilman ihmisten väliintuloa.

Chatbotin yksin suurimmista hyödyistä onkin se, että se pystyy palvelemaan asiakasta kotisivuilla 24/7.

Jokinetin valinta - Collect.chat

Markkinoilla löytyy kymmeniä, ellei satoja erilaisia Chatbot toteutuksia. Jokinetti käyttää Collect.chat -nimistä palvelua, joka mahdollistaa riittävän perustoiminnallisuuden kotisivuille.

Tarjoamme tätä bottia myös asiakkaillemme.

GDPR yhteensopivuus

Collect.chat toteutuksessa on otettu myös huomioon GDPR yhteensopivuuteen liittyviä asioita.

Sopiva palvelupaketti

Tällä hetkellä Collect.chat tarjoaa Free, Lite, Standard ja Plus -palvelupaketit Chatbot-robotista.

Ilmaisversio on hyvin rajoitettu toimintojen osalta ja siinä voi käydä 50 keskustelua kuukaudessa.

Lite-versiossa voi tehdä monipuolista sekvenssikaavion tapaista toimintalogiikkaa oman käyttöliittymän avulla. Vastausvaihtoehtojen perusteella voidaan ohjata käyttäjä erilaisiin kysymyksiin tai toimintalogiikkaan. Keskustelujen määrä on rajoitettu 500 keskusteluun kuukaudessa, joka riittänee mainiosti isompaankin tarpeeseen.

Lite-versio riittänee useamman pk-yrityksen tarpeisiin.

Saatavilla on myös Standard ja Plus -palvelupaketit, joissa keskustelujen määrä on 2500 – 5000 kuukaudessa ja sisältävät enemmän ominaisuuksia.

Chatbotin käyttö kotisivuilla

Mikä on Chatbotin käyttötarkoitus yrityksen kotisivuilla? Tähän ei ole yksinkertaista vastausta. Ehkä tärkeimpänä on pitää yhteyttä asiakkaaseen ja madaltaa kynnystä yrityksen palveluiden ostoon.

Asiakaspalvelija

Chatbot on väsymätön asiakaspalvelija nettisivuilla, joka on tavoitettavissa myös normaalin palveluaikojen ulkopuolella.

Botille voi ulkoistaa yksinkertaisimmat asiakaspalvelutehtävät ohjelmoimalla se haluttuihin käyttötarkoituksiin.

Botti on myös paljon nopeampi vastaamaan FAQ-tyyppisiin kysymyksiin kuin ihminen.

Tuote-esittelijä

Chatbot voi esitellä yrityksen tuotteita monipuolisesti antamalla mieltymyksiin perustuvia suositteluita asiakkaan valintojen perusteella.

Botti voi ohjata asiakasta valitsemaan hänelle parhaiten sopivan tuotteen.

Myyjä

Chatbot voi ohjata asiakkaan ostamaan tuotteita esim. yrityksen verkkokaupasta.

Viihdyttäjä

Chatbotit vastaavat asiakkaiden kasvaviin tarpeisiin ja odotuksiin ja ne voivat toimia myös viihdyttäjinä. Kaiken ei tarvitse olla haudanvakavaa, vaan huumorilla voi myös koittaa myydä tuotteita

Säästä aikaa ja rahaa

Tietokoneohjelmoidun asiakaspalvelijan käyttö säästää yrityksen aikaa ja rahaa lähinnä vähentämällä asiakaspalveluun tarvittavaa työmäärää.

Tok jos yritykseen tulevien yhteydenottojen määrä kasvaa, täytyy niihin myös vastata. Tämän voi kuitenkin tehdä silloin kun se itselle on parasta tehostaen ajankäyttöä.

Lisää myyntiä botin avulla?

Erään chatbot-edustajan kanssa videopalaverissa käyty keskustelu toi esille, että hyvin totetettu Chatbot voi lisätä myyntiä jopa 40 % verran. Tässä saattaa olla hevosmiehen lisää, ja todellisuudessa luku voi olla tästä huomattavastikin pienempi.

Huonosti suunniteltu botti sen sijaan voi vain ärsyttää kotisivuilla vieralijoita, ja näin saada heidät poistumaan sivulta välittömästi.

Jos päätät kokeilla botin toimivuutta yrityksen verkkosivuilla, kannattaa sekvenssikaaviot suunnitella huolellisesti.

Haluatko Collect.chatin kotisivuille?

Tutustu Collect.chat hinnastoon ja sopivaan palvelupakettiin klikkaamalla alla olevaa painiketta.

Tilatessasi kotisivut Jokinetiltä, liitämme Chatbot-robotin kotisivuillesi yhdessä ja annamme käytönopastuksen botin konfigurointiin.

Botin konfigurointi on helppoa eikä vaadi koodausosaamista. Botin logiikkaa on käytönopastuksen jälkeen todella helppo muuttaa itsekin.

Kirjoittaja on yrittäjä Jokinetissä,
ja ohjelmistoinsinööri AMK
(vm. 1996-2000)

Jaa sivu:

Kiinnostuitko kotisivuistamme?

Klikkaa painiketta ja laita Jokinetille viestiä, niin saadaan yrityksesi kotisivuasia vireille!
Toimi heti
Scroll to Top